Monday 26 December 2011

jom pergi teluk gorek , mersing , johor



24-25/12/2011... lokasi percutian kami sekeluarga pd tahun ini kt teluk gorek atau dlm bhasa inggerisnye gorek bay, mersing , johor .. knpa kt johor je ? sedangkan kami2 mmg stay kt johor .. huhuu .. ni sume sbb pak cik2 yg lain bz keje .. len la budak2 kn .. diorg ni tgh cuti sekolah .. so kami sekeluarga wt keputusan pergi kt tempat terdekat je la .. ehh,, dekat ke ? dari yong peng nk ke mersing ..kul9 pagi betolak.. kul12 tghari sampai.. penat aku dduk dlm kete slme 3 jam tau .. :p 
percutian selama 2 hari 1 malam pada aku sgt lme .. kih3 .. ops !  tp bg 2 org budak ni lain ceritanye .. diorg x puas2 nk mandi pantai .. nak tau sape budak ni ? ha,, ni dia .. jeng - jeng - jeng ....


kembar ? bukan .. yg baju putih tu nme dy shazliana aka lupah .. yg sebelah tu pulak sepupu aku .. nme nadia.. comelkn diorg ni ? huhu .. urm ,, ape yg ada kt teluk gorek tu ? bez ke ? jwpn aku msti la bez sbb ni la msenye nk bersantai dgn family. . family ni sume belah ayah aku .. ayah aku ada 7 org adik beradik . so ble dah berkumpul ramai2 mle la riuh rendah .. lebih bermakna percutian kali ni atuk & nenek join skali .. susa tau nk pujuk atuk & nenek ni ikot.. 
keturunan atuk .. ni x bape nk ramai .. sbb ad 1 famliy x dpt join sbb ad alasan tertentu .. 
ni dia atuk & nenek kami .. amboi,, serius beno muka .. takut lak cucu tgk ..:p
selesai bercerita pasal family ,, ni aku nk cite pasal aktiviti2 yg dilakukan slme 2hari 1 mlm kt teluk gorek.. 
sampai je sana kami terus kejar mkanan .. hahaa .. almaklum,,3 jam kt dlm kete .. lapo derrr .. masing2 dah bwk mkanan .. so kami mkn la apa yg dibawak .. mknan kt teluk gorek ni mmg disediakan .. tapi mkn utk mkn malam , sarapan & mkn tgahari utk hari ke2 je .. lpas mkn kami msuk bilik .. bilik family aku kt bilik no 7 .. huhu . mcm bese,, pantang nmpak cermin .. nah ! amek kau ..


baju hitam tu aku,, pink tu akak aku ,, purple tu ibu ! kami x sama wajah . tapi perangai sme kot .. lalalala ~
dah ptg ckit baru la kami turun ke pantai .. selamat la x hujan mse ni .. hujan pon cme sikit2 je , x lebat . angin dy fuuhh !! mmg bez .. rase mcm nk terbang ke .. tiap kali angin tiup aku terbayang angry birds .. wakakaa.. 


ombak .. ni x bape kuat .. mlm2 lbih kurang kul11 mlm ombak dy lg kuat .. 


conteng pasir xpe .. jgn conteng tandas awam ye kawan2.. hihiii..


hasil ''kreativiti'' .. hahaa .. =D


pada wktu mlm pulak ::


mse utk mkn malam .. hiihiiii .. 
selesai mkn kami ad wt sukaneka .. sukaneka ni saje ske2 .. nk mengeratkan ptalian silaturahim antara keluarga .. sukaneka yg dijalankan ialah kerusi beracun , tiup belon , bla - bla .. x ingt .. byk sgt .. hehee .. slain tu acara tukar2 hadiah pon ada .. setiap family kne sediakan hadiah then tukar2 la .. 




tekunnye ??? :p


yeyy .. ! dapat hadiah beso .. hahahaa ..


tiup belon sape pecah dlu dy menang .. ha ,, tiup jgn x tiup .. 


karaoke .. eh2 .. cik shazila dah menyumbangkan suara la .. hahaaaa ! 


posing jap .. senyum :)

ok ,, tu cite mse malam .. ni aku nk cite mse siang2 .. hari ke2 kt sana .. kul8 je dah kne kejut . org panggil suwo sarapan .. adehhh,, letih tol la bdn .. ikotkn hati mmg x mo bgun la .. huhuu .. pagi tu kami sarapan nasi lemak .. sedap x ? errrmm,, no komen ;) lpas sarapan mle la turun ke pantai nk main air .. tp aku x mndi pantai atas sbb2 tertentu.. jelez je tgk diorg main air .. :(

amboi2 .. untungla ~ haha ..

kul11 kami dah kemas2 barang nk balik umah .. nape awal sgt nk balik ? jwpn sbb kul12 je mmg kne kosongkan bilik .. hampeh .. aku baru nk sambung tido .. huhuu .. dah nk balik tu kami sempat la snap2 pic utk kenangan ... 
syok sendiri .. haha ..

ha ,, pandai x aku belah buah tembikai ? kata sepupu aku kt atas tu .. wakakaa .. 

ni sorg lagi sepupu aku .. taunye mencekik je kn ?? 

ha ,, ni dy famly en.sukri .. comel2 kn ? huhu .. 

dah gerak tu mmg x sah kalo x singgah beli keropok lekor .. alang2 g mersing boleh la shoping keropok lekor byk2 .. lg pon kt sini mmg popular dgn keropok .. 

harga pon x la nk mahal .. so boleh la beli byk2 .. heheeheee ..

tahun depan 2012 kami plan nk pegi port dickson, n9 pulak .. mintk2 menjadi la plan taon depan .. :)
cuti - cuti .. i like .. anda pulak bagaimana ???? 

No comments: