Wednesday, 3 October 2012

selamat tinggal yong peng !


Fuhh.. agak lama x bukak blog ni. Sampaikan password pon boleh lupe. Naseb la aku ade tulis kat buku nota mse form6 dlu2. (kepentingan buku nota)  Kalau tak terpaksa la buat blog baru.. Hahahaa.. dah nk setahun aku tinggalkan zaman persekolahan.. dan Akhirnya… aku berjaya ditawarkan meneruskan pengajian setelah lamanya aku mengharap. Walaupon IPTS  tapi aku rase bertuah sbb terpilih  blajar kt UNIKL ni.. bkn senang kot.. still kena tunggu berminggu2 slepas memohon.. :p




Lame lagi kot aku nak “terbang” ke masai ni.. ade lagi 2 bulan.. haiihh.. memang mereput kebosanan la aku kat rumah ni..  tapi bak kata akak sepupu aku… “takpe.. dok je rumah.. nanti dah blajar 4 tahun kat sana penat”.. ok fine.. aku setuju !

TAK NAK SIA2KAN PELUANG YANG ADA  ;)

Thursday, 5 April 2012

Rahsia Tarikh Lahir Mengikut Bulan Kelahiran





JANUARI 

bercita-cita tinggi dan orangnya serius 
suka melihat kelemahan orang dan suka mengkritik 
peka dengan setiap yang dibuat nampak keuntungan 
suka smart, kemas dan teratur 
sensitif, berfikiran mendalam 
pandai mengambil hati orang lain 
pendiam kecuali setelah dirangsang 
agak pemalu, daya tumpuan yang sangat tinggi 
mudah mendisiplinkan diri sendiri 
badan sehat tetapi mudah diserang selesema 
bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamerkanya 
cukup sayang kepada kanak-kanak 
suka duduk di rumah 
setia pada segalanya 
rajin belajar dan kemahiran sosial 
sikap cemburu yang sangat tinggi 


FEBRUARI 

berfikiran abstarak 
sukakanbenda yang realiti dan abstrak 
inteligent, bijak dan genius 
berpersonaliti yang mudah berubah 
mudah menawan orang lain 
agak pendiam, pemalu dan rendah diri 
jujur dan setia pada segalanya 
keras hati untuk mencapai matlamat 
tidak suka dikongkong 
mudah memberontak jika dikongkong 
suka kegiatan lasak 
emosinya mudah terluka dan sangat sensitif 
mudah mempamirkan marahnya 
tidak suka kepada benda remeh temeh 
suka berkawan tapi kurang mempamerkanya 
sangat berani dan suka memberontak 
bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikanya 
pemerhatian yang tajam 
suka hiburan dan sukan 
suka benda yang bersifat seni 
sangat romantik pada dalaman tapi tidak pada luaran 
berkecenderungan kepada benda yang tahyul 
amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros 
belajar untuk mempamirkan emosi

MAC 
berpersonaliti menarik dan menawan 
mudah didampingi 
sangat pemalu dan pemendam rasa 
sangat baik secara semula jadi, jujur, pemurah dan mudah simpati 
sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran 
suka pada kedamaian 
sangat peka kepada orang lain 
sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain 
tidak cepat marah dan sangat amanah 
tahu balas budi dan kenang budi 
pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam 
kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal 
suka berangan-angan 
suka melancong 
sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi 
kelam kabut dalam memilih pasangan 
suka dengan hiasan rumahtangga 
punya bakat seni dalam bidang muzik 
kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik jangan terlalu moody


APRIL 
sangat aktif dan dinamik 
cepat bertindak buat keputusan tetapi cepat menyesal 
sangat menarik dan pandai manjakan diri 
punya daya mental yang sangat kuat 
suka dapat perhatian 
sangat diplomatik, pandai memujuk, berkawan dan pandai menyelesaikan masalah 
sangat berani dan tiada perasaan takut 
suka adventure, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah 
emosi cepat terusik jika tidak terkawal 
berkecenderungan bersifat dendam 
agresif, kelam kabut untuk membuat keputusan 
kuat daya ingatan 
gerak hati yang sangat kuat 
pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain 
berpenyakit di sekitar kepala dan dada 
sangat cemburu dan terlalu cemburu 

MEI 

keras hati dan degil 
kuat semangat dan bermotivasi tinggi 
pemikiran tajam 
mudah marah jika tidak dikawal 
pandai menarik hati orang lain dan menarik perhatian 
perasaan yang sangat mendalam 
cantik dari segi mental dan fizikal 
tidak perlu dimotivasikan 
tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain 
mudah dipujuk 
bersikap sistematik ( otak kiri ) 
suka berangan 
kuat daya firasat, memahami apa yang terlintas dihati orang lain 
mudah diserang penyakit di bahagian telinga dan leher dan lemah sistem pernafasan 
daya khayalannya tinggi 
pemikiran yang tajam 
pandai berdebat 
fizikal yang baik 
suka sastera, seni, muzik dan melancong 
tidak berapa suka duduk dirumah 
tidak boleh duduk diam 
tidak punya ramai anak 
rajin dan bersemangat tinggi 
agak boros 

JUN 

berfikiran jauh dan berwawasan 
mudah ditawan kerana sikap baik 
perangai lemah lembut 
mudah berubah sikap, sangat banyak idea 
bersikap sensitif 
otak sentiasa aktif berfikir 
sukar melakukan sesuatu dengan segera, suka menanguh-nangguh 
sikap pemilih kerana selalu inginkan yang terbaik dan cerewet 
cepat marah dan cepat sejuk 
suka bercakap dan berdebat 
suka buat lawak dan bergurau 
otak cerdas dan berangan-rangan 
mudah dan pandai berkawan 
orangnya sangat tertib 
pandai mempamerkan sikap 
mudah kecil hati 
mudah terkena selesema 
suka berkemas 
cepat rasa bosan 
kurang pamerkan perasaan 
lambat sembuh bila terluka hati 
suka barangan berjenama 
mudah jadi eksekutif 
kedegilan yang tidak terkawal 
siapa yang memuji saya adalah musuh saya, siapa yang menegur saya adalah kawan saya 



JULAI 

seronok didampingi 
banyak berahsia dan sukar dimengerti ( terutama lelaki ) 
agak pendiam kecuali diransang 
ada harga dan maruah diri 
tidak suka menyusahkan orang lain tetapi tidak marah jika disusahkan 
mudah dipujuk dan bersikap lurus 
sangat menjaga hati orang lain 
sangat peramah 
emosi sangat mendalam tetapi mudah terluka hati dan lambat pulih 
berjiwa sentimental 
kurang berdendam 
mudah memaafkan tetapi sukar melupakan 
tidak suka benda remeh temeh
membimbing cara fizikal dan mental 
sangat peka, caring dan mengasihi serta penyayang 
layanan serupa kepada semua orang 
tinggi daya simpati 
pemerhatian yang tajam 
suka manilai orang lain dengan pemerhatian 
mudah dan rajin belajar 
suka muhasabah diri 
suka mengenang peristiwa atau kawan lama 
suka mendiamkan diri dan duduk di rumah 
suka tunggu kawan tapi tak cari kawan 
tak agresif kecuali terpaksa 
lemah dari kesihata bahagian perut 
mudah menjadi gemuk jika tak dikawal 
minta disayangi 
terlalu mengambil berat 
rajin dalam membuat kerja

OGOS 

suka berlawak 
mudah tertawan kepadanya 
sopan santun, caring terhadap orang lain 
berani dan tidak tahu takut 
agak tegas dan bersifat berkepimpinan 
pandai memujuk 
terlalu pemurah dan bersikap ego 
nilai harga diri sangat tinggi 
dahagakan pujian 
semanagt juang yang luar biasa 
cepat marah dan mudah mengamuk teruma cakapnya dilawan 
sangat cemburu 
daya permehatian tajam dan teliti 
cepat berfikir dan berdikari 
suka memimpin juga dipimpin 
suka barangan-angan 
berbakat dalam seni lukis, hiburan, dan silat 
sangat sensitif tetapi tak mudah merajuk 
mudah mendapat penyakit 
sentiasa belajar untuk relax 
kelam kabut 
romantik, pengasih dan penyayang 
suka mencari kawan

SEPTEMBER 

sangat besopan santun dan betolak ansur 
sangat cermat, teliti, dan teratur 
suka menegur kesilapan orang lain dan mengkritik 
pendiam tetapi pandai bercakap 
sikap sangat cool, sangat baik, dan mudah simpati 
sangat prihatin, terperinci, amanah, setia dan jujur 
sensitif kepada sesuatu yang tidak diketahui 
banyak berfikir 
daya penakakulan yang baik 
otak bijak dan mudah belajar 
suka mencari maklumat 
mengawal diri dari selalu mengkritik 
pandai mendorong diri sendiri 
mudah memahami orang lain ( daya firasat tinggi ) dan banyak simpan rahsia 
sukakan sukan, hiburan, dan melancong 
kurang menunjukkan perasaan 
lama menyimpan jika terluka hati 
terlalu memilih pasangan 
sukakan benda yang luas 
bersistematik 


OKTOBER 

suka sembang 
suka orang sayang padanya 
suka ambil jalan tengah 
sangat menawan dan sopan santun 
kecantikan luar dan dalam 
tidak pandai berbohong dan berpura-pura 
mudah rasa simpati, baik, dan pentingkan kawan 
sentiasa berkawan 
hati mudah terusik, tetapi meraju tak lama 
cepat marah 
macam pentingkan diri sendiri 
tidak menolong orang jika tidak diminta 
suka melihat dari perspektif sendiri 
tidak suka terima pandangan orang lain 
emosi mudah terusik 
suka berangan-angan dan pandai bercakap 
emosi yang kelam kabut 
daya firasat yang sangat kuat ( terutama perempuan ) 
suka melancong, bidang sastera, dan seni 
pengasih, penyayang, dan lemah lembut 
romantik dalam percintaan 
mudah terusik hati dan cemburu 
ambil berat tentang orang lain 
suka kegiatan luar 
orang yang adil 
boros dan mudah dipengaruhi persekitaran 
mudah patah semangat 


NOVEMBER 


banyak idea dalam sesuatu perkara 
perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-rubah 
otak dan pemikiran yang sangat tajam 
cara berfikir lain dari orang lain 
berfikiran kehadapan, unik, dan bijak 
banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra 
penuh dengan idea-idea baru yang luar biasa 
sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya 
sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia 
amanah, jujur, setia, dan pandai berahsia 
daya firasat sangat halus dan tinggi 
bagus sebagai doktor 
cermat dan teliti 
personaliti dinamik 
tidak hargai pujian
bercita-cita tinggi 
terlalu degil dan keras hati 
apabila hendak akan diusahakan sehingga berjaya 
sangat rajin dan berkemampuan tinggi 
kekuatan semangat dan daya juang yang tinggi kepada sesuatu kehendak 
pandai mendorong diri sendiri 
berani, pemurah, setia, dan banyak kesabaran 
mudah ambil berat terhadap orang lain 
tak suka marah kecuali tergugat 
pandai muhasabah diri 
romantik 
tidak pasti dengan imbangan kasih sayang 
suka duduk di rumah 
tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi

DISEMBER 

sangat setia dan pemurah 
bersifat patriotik 
sangat aktif dalam permainan dan pergaulan 
bercita-cita tinggi 
suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi 
seronok didampingi 
pandai buat lawak dan berfikiran dengan lojik 
suka bercampur dengan orang 
suka dipuji, diberi perhatian, dan dibelai 
sangat jujur, amanah, dan bertolak ansur 
tidak pandai berpura-pura 
cepat marah 
sikap kurang sabar dan tergesa-gesa 
perangai yang berubah-ubah 
tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi 
benci pada kongkongan

Saturday, 11 February 2012

30 Perkara Perempuan tak Sempat Bagitau Lelaki


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.




11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.






21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.





PESANAN RINGKAS :


Thursday, 9 February 2012

Rahsia Personaliti Huruf Pangkal Nama

apa rahsia ye ? kalau aku bermula dari huruf S .. korang pulak ?? 

huruf A

Ramah dan murah senyuman.Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas.Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

huruf B

Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya.Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya sangat mudah tersinggung.

huruf C

Ramah dan pandai berbicara.Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.

huruf D

Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

huruf E

Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.

huruf F

Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala.Mereka juga sukar memaafkan.Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.

huruf G

Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.

huruf H

Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.

huruf I

Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.

huruf J

Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.

huruf K

Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia

huruf L

Ramah dan
 pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya tidak menepati masa.

huruf M

Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan memberontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya boros dan keras kepala.

huruf N

Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.

huruf O

Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.

huruf P

Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kreatif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain. Agak pendendam dan boros.

huruf Q

Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.

huruf R

Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.

huruf S

Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji.Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

huruf T

Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.

huruf U

Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.

huruf V

Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri.Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

huruf W

Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.

huruf X

Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.

huruf Y

Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.

huruf Z

Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri.



# pada aku yg bermula dari huruf S tu tepat . sbb tu mmg aku . heheee PEACE !! 

Tuesday, 7 February 2012

bosan? sila cuba yg ini .





TIDUR IS KROOOOHHH .. KROOOHHH .. 。◕‿◕。 ♥ ♥ ★ ♡

sinopsis vanilla coklat



sape suka tgk cerita VANILLA COKLAT ? ala .. cerita  kat slot lestary tv3 tu .. sweetkan cerita dia ...
mula2 tgk je dah rase suka  tgk .. lagi2 si izara aishah .. comel habis la kan ?? ha .. pada korang2 yg nak tau lebih lanjut pasal cerita ni .... jom baca sinopsis dia ..  :)

Kisah bermula mengenai seorang pelajar perempuan bernama Zara 19 tahun( lakonan Izara Aishah) dan pelajar lelaki Aamir (lakonan Aiman Mentor) 20 tahun yang belajar di sebuah kolej yang sama, malangnya mereka berdua ni saling benci membenci dan sudah ada kekasih masing -masing.
Aamir selalu mengusik Zara kerana Zara seorang pelajar cemerlang di kolej, Zara membenci Aamir kerana baginya Aamir seorang kaki perempuan.
Liana, rakan sekelas Zara yang gedik dan mengada-ngada menganggap kononnya Aamir adalah hak miliknya. Liana (Nabila Daly) sentiasa berkepit dengan Aamir supaya semua orang melihat mereka benar-benar bercinta. Berbeza dengan Zara, Liana seorang wanita yang lemah lembut namun semua itu dibuat-buat kerana dia sememangnya bercita-cita ingin berkahwin dengan anak orang kaya. Zara mempunyai kekasih hati iaitu Kamal, yang dikenalinya sejak sekolah menengah lagi.
Ibu bapa Zara, Dr. Ungku Musa dan isteri tidak menyukai Kamal, begitu juga ibu bapa Aamir, Datuk Ahmad dan Datin Dalila yang kurang menggemari sikap Liana kerana tidak menghormati orang tua. Suatu hari, Dr. Ungku Musa dan Datuk Ahmad merancang untuk menyatukan anak mereka.
Seperti berbezanya Vanila dan Coklat, begitulah sukarnya untuk menyatukan Zara dan Aamir. Pelbagai usaha dilakukan oleh ibu bapa mereka agar mereka bersetuju untuk berkahwin sehingga Datuk Ahmad terpaksa berpura-pura diserang sakit jantung dan permintaan terakhirnya ialah ingin melihat Zara dan Aamir disatukan. Akhirnya, Aamir akur dan bersetuju.
Walaupun telah berkahwin, Zara dan Aamir tetap hidup berasingan. Zara telah memberi syarat yang harus dipatuhi oleh Aamir. Menyedari situasi ini, Dr. Ungku Musa dan Datuk Ahmad merancang sebuah percutian bulan madu untuk Zara dan Aamir. Mereka berdua tidak membantah namun pelbagai alasan diberikan untuk tidak berbulan madu di luar negara dan hanya memilih Cameron Highlands sebagai destinasi pertama mereka. Masih tiada kemesraan di antara mereka.
Zara dan Aamir meneruskan pengajian mereka seperti biasa, Kamal (Iqram Dinzly) pula tiap-tiap hari menghasut Zara, jika dia masih bersama Aamir, dia tidak akan bahagia kerana perangai Aamir yang teruk. Suatu hari, satu pergaduhan besar berlaku di antara Zara dengan Aamir sehingga Aamir meninggalkan Zara keseorangan di tepi jalan ketika hujan. Zara menghalau Aamir keluar dari rumah kerana dia terpedaya dengan kata-kata Kamal. Apabila Zara membuka pintu, dia melihat Aamir telahpun pengsan. Sebenarnya Aamir tidak makan satu hari kerana dia berjanji untuk makan bersama Zara.
Dari saat itu, Zara dihantui rasa serba salah dan mula menunjukkan naluri seorang isteri. Dia mula menyedari perkahwinan bukanlah perkara main-main. Tiba cuti semester, Zara dan Aamir pergi ke Genting Highlands untuk meluang masa bersama. Masing-masing malu apabila salah seorang cuba bersikap romantik dan manja. Aamir mengakui dia telah jatuh cinta pada Zara sejak dari hari mereka dinikahkan. Buat pertama kali mereka tidur seperti pasangan suami isteri yang lain.
Zara dan Aamir tidak sabar ingin pulang ke Kuala Lumpur untuk memberitahu keluarga mereka bahawa mereka ingin meneruskan perkahwinan ini. Sebuah majlis diatur oleh ibu bapa Zara dan Aamir untuk meraikan berita gembira ini. Kamal dan Liana turut dijemput untuk hadir ke majlis tersebut. Mereka berdua telah merancang sesuatu untuk memisahkan Zara dan Aamir.
Pada hari majlis tersebut dijadualkan berlangsung, pelan jahat Kamal dan Liana untuk mengenakan Aamir berjaya. Dr. Ungku Musa mengamuk. Dia menyangka Aamir membuat onar dengan Liana dan terus memukul Aamir. Datuk Ahmad cuba menenangkan Dr. Ungku Musa daripada terus membelasah anaknya kerana menurutnya, kita tidak tahu perkara sebenar yang terjadi antara Liana dan Aamir. Dr. Ungku Musa menarik tangan Zara dan memutuskan hubungan antara Aamir dan Zara.
Sejak kejadian tersebut, hubungan Dr. Ungku Musa dan Datuk Ahmad renggang. Bagi Zara, dia mempercayai suaminya kerana dia mengenali perangai Liana. Bagaimana Zara dan Aamir ingin memulihkan hubungan keluarga mereka? Apakah rancangan seterusnya Dr. Ungku Musa dan Datuk Ahmad selepas masing-masing bermusuh? Apa pula strategi Kamal dan Liana untuk memenangi hati keluarga kekasih mereka?
Saksikan barisan pelakon, Izara Aishah, Aiman Hakim Ridza (Mentor 5), Iqram Dinzly, Nabila Daly, Arash Mohd, Emma Akma, Zuhairi, Liza Abdullah di dalam Vanila Coklat,
sumber : budiey.com

mereka sangat padan .. kan ?? comel + comel = LOVE IT .. 

salah 1 part yg menarik .. gaduh je diorg ni mula2 . mcm tom & jerry .. huhu .. 


The Sweet Scene (Episode 6) ♥ :- 

~ when Amir told to Aunty Anne why he likes Zara ;)


# erghh.. x sabar nak tggu ending . msti best punya la ....